1.05.2011

waRkah UTk IBu

Ya Allah Ya rabbi Ya Rahim...aku memohon padamu Ya ALLAH kau jadikanlah aku seorang anak yang berguna kepada ibuku..KAU tegahlah aku dari berbuat dosa dan derhaka kpdnya YA ALLAH. sesungguhnya aku ingin jadi yang terbaik di matanya. Ibuku yg kau kurniakan sngguh x ternilai harganya..Aku panjatkan kesyukuran dan sujudku padamu YA allah di ats kurniaanMU memeberikan seorng ibu yg amat berharga.doaku padaMU, KAU lindungi dia, kau panjangkan umurnya, kau berikan kebahagiaan kepadanya..AMIN.....<<--- DOA ADIK UTK MA....



my heart cried whenever i see ur face...no one could feel what`s deep inside me..my smiles doesn`t meant i`m in great. i adore u..i need u...i miss u mom!!! I cried whenever i see u cried.. no calls from me doesn`t mean i forget u. u are always in me..MOM!! can u please forgive me for what have been done? i`ve sacrifies everything without u know what the reason is..thanks for raising me up..u were pampering me for everything! don`t be upset mom...i`ve try my best mom..........no matter what do u think about, i noe i`ve doing well..i will and i do for u. 


IBU

Aku masih ingat
dan akan terus ingat

sehingga akhir hayat
dulu engkau banyak menderita


aku masih ingat
dulu engkau banyak menangis
aku masih ingat
dulu engkau banyak berkorban
apa saja

aku masih ingat
dulu engkau berbalut ketabahan
membesarkan aku mengenal kemanusiaan
aku masih ingat
dulu engkau berlantaikan semangat
mengasuh aku menjadi insan beriman

aku masih ingat
dulu engkau berdinding kegigihan
mendidik aku menjadi anak soleh

aku masih ingat
dulu engkau merumahkan setia
memelihara aku dengan kasih sayang
menjadi manusia berguna

aku masih ingat….
aku masih ingat….
tak kan mudah aku lupa
karena jasamu tak terbalas semuanya
karena tak terenang sepenuhnya
di laut budimu

ibu……..!!!!
aku masih ingat
mengucapkan terima kasih
dan akan terus ingat melafazkannya
sehingga akhir hayat
aku masih ingat
segala yang murni itu…

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.